fredag 17 september 2010

Jimmie Åkesson (SD) talar vid extrainsatt torgmöte idag

PRESSMEDDELANDE Trots att sverigedemokraternas torgmötesturné formellt avslutades på Sergels torg under gårdagen kommer Jimmie Åkesson idag, fredag, kl. 11.00, att tala på Rådhustorget i Landskrona, den plats där Carl Bildt och Anders Borg nyligen varnade Landskronaborna för att rösta på SD. Landskrona blir därmed den sista platsen i landet där Åkesson talar offentligt innan valdagen.

Jimmie Åkesson kommenterar:

- Trots att det till en början såg närmast omöjligt ut har jag de senaste dagarna arbetat för att skapa en lucka i mitt schema för att kunna få in ett extrainsatt möte i Landskrona och glädjande nog lyckades det till slut. Jag vägrar helt enkelt att låta de borgerliga makthavarna få sista ordet i Landskrona. I mitt tal kommer jag att bemöta de befängda påståenden som Carl Bild och Anders Borg framförde vid sitt Landskronabesök. Jag kommer att visa att SD i högre utsträckning än något av riksdagspartierna står för ansvar och stabilitet och jag kommer att förklara för Landskronaborna att den borgerliga allians, som under den gångna mandatperioden slagit nytt rekord i massinvandring och som uppvisat en förbluffande passivitet inom kriminalpolitikens område, inte är lösningen på Landskronas problem.

För vidare information:

Pressekretariatet

Tel: 08- 50 00 00 55

E-post: presskontakt@sverigedemokraterna.se

PrintFriendly Share/Bookmark



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt