onsdag 29 juni 2011

Pisselandets integrationsminister intervjuas

DANMARK Danska regeringspolitiker har stramat upp det mesta inom migrationspolitiken, infört gränskontroller då grov organiserad brottslighet färdas fritt över gränserna och nu senast, röstat ja i danska riksdagen till att utvisa kriminella utlänningar i en allt större omfattning.

Detta tål inte det svenska etablissemanget eftersom Dansk Folkeparti är regeringens stödparti. Och DF är ju ”främlings-fientliga rasistnazister” oavsett vad i etablissemangets ögon. Den senaste i raden var Mona Masri på Sveriges Radio som kallade Danmark för ”pisselandet”. Islams eget propagandaorgan Sydsvenskan plockar därför upp stafettpinnen och intervjuar integrationsminister Søren Pind om landets tillstånd. Det var för övrigt Pind som lade fram förslaget att utvisa kriminella utlänningar.

Vad tycker du om svensk integrationspolitik?

– Jag vill inte gå in i den svenska debatten eller starta ett brodersslagmål. Men jag undrar ibland hur det står till med Sverige och dess mångkultur. Har Sverige blivit likgiltigt inför den nordiska frihetstraditionen?

Vad menar du med det?

– Likgiltig är kanske fel ord. Men svenska politiker angriper dansk utlänningspolitik samtidigt som de hyllar mångkultur. När vi närstuderar den ser vi att den skiljer folk från varandra, att den innebär kvinnoförtryck med mera. Tänker svenska politiker inte på det? När jag träffar integrationsminister Tobias Billström förstår jag att man i Skåne har större förståelse för dessa problem än i Stockholm.

Varför tycker du att invandrare i Danmark ska assimileras och inte integreras?

– Det är en lek med ord men som borgmästare i Köpenhamn upplevde jag att det plötsligt fanns sånger som av kulturella hänsyn inte fick sjungas i skolorna, mat som inte fick serveras. Flickor och pojkar skulle inte bada tillsammans och så vidare.

– Om man som utlänning kommer till Danmark med avsikten att stanna här, så utgår jag ifrån att man vill bli dansk. Någon har försökt vrida det till att jag vill trycka ned fläskkött i halsen på folk, tvinga alla att ha klappklapphattar och dricka fatöl.

– I och för sig är det tre fina danska kulturyttringar, men det jag syftar på är en assimilering som präglas av den frihet som är grunden i det danska samhället. En assimilering som inte är inskränkande eller begränsande, men där man sluter upp bakom vissa grundläggande värderingar om jämlikhet, yttrandefrihet, synen på kvinnor med mera.

Vad står integration för, menar du?

– Det står för ett mångkulturellt samhälle där invånarna lever i parallellsamhällen och vänder sig bort från varandra. Det är inte jag anhängare av.

Är Danmarks muslimer ett hot mot Danmark?

– De flesta muslimer bidrar till samhället. Men det finns muslimer som sprider en kultur som inte hör hemma här. Imamen Bilal Philips, exempelvis, vill ha dödsstraff för homosexualitet. När tusen unga danska muslimer sluter upp bakom honom undrar man hur det är möjligt. Det gör mig orolig.

SDS

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt